Nytt år snart

Kommentera

Jag är trött... och stressad. Jag behöver semester.
Om en vecka åker jag till sälen. Jag ska inte jobba på en hel vecka. Jag ska bara glida i backarna och gå på afterski och fira jul och slappna av.

Sedan är det nyår. Känns helt overkligt.
2009

Jag undrar hur det kommer bli.
Undrar om jag kommer bli annorlunda.
Undrar vad som kommer hända.
Med tanke på hur jag lyckas trassla till det för mig hela tiden så borde det bli intressant.

Men det känns bra. Som att det händer någonting med mig nu,
Jag står upp för kamp.
Kampen mot mig själv.
Mot att vara bekväm och fastfrusen.
För att fortfarande vara äventyrslysten.

Jag hoppas att 2009 får fler äventyr. Jag har stor avsaknad av äventyr.
Saknade det med 2008.

Be careful what you wish for. Året är ju inte slut än...
Man vet aldrig vad som kan hända.
Man kan inte förbreda sig på något sätt på vad som komma skall.
Man måste nog bara slappna av och ta det som det kommer.
Och leva i varje sekund man får.