2010

Kommentera
Imorgon är alltså sista dagen på året 2010.
Vad har hänt under 2010?
Hmm... inget speciellt är mitt spontana svar.
Jag har inte brutit några ben i alla fall... så mycket vet jag.
Faktum är att jag minns det här året med förvånansvärt mycket glödje egentligen har det inte varit ett speciellt år. Jag har varit nästan konstant pank, jag har inte rest eller gjort något annat anmärkningsvärt.
Men ändå har jag haft kul, så på det sättet har det här året varit ett banbrytande år för mig.
Jag har insett två viktiga saker.
Pengar är inte allt. Det är annars något man bara säger, som man vet men som man innerst inne inte tror på, men iår har jag verkligen förstått att det spelar faktiskt ingen roll om man är pank, man kan ha så jävla kul ändå.
Med en pålitligt vän kan man ta livets problem med en klackspark. SysterYster flyttade in till mig iår. I början var jag lite orolig för att vi skulle bo tillsammans på 27 m2... att vi skulle bråka hela tiden och så... men nej. Ingenting. Inte ens lite. Och trots att sommaren som vi sa skulle bli  våran bästa slutade med att vi mest cyklade och badade (för att det var den enda som var gratis) så har vi haft så jävla roligt. Det är sjukt mycket roligare när man är två om problemen och man bara ge dem fingret och fortsätta.
Bättre än så blir det inte.

Så 2010. Jag kommer minnas dig med ett leende på läpparna, för det som kunde varit ett sjukt tråkigt år har istället blivit ett år av insikt.
Jag tror detta var året jag verkligen blev en sann poet.
Jag vågar skriva sånt som jag förut var rädd skulle såra andra, eller göra dem förbannade.
Men idag skiter jag faktiskt i det.
Jag skriver det jag känner för att skriva.
Och så skall det förbli.

2011, here I come!