Julens upp och ner.

Kommentera
Nu efter helgens julfirande känns det lite tomt. Som alltid.
Hela världen skiftar ifrån julaftonens röda skimmer till den stundande nyårsaftonens silver.
Snart nog kommer hela världen gå i grått.
Julen är så himla underbar.
Jag har haft en helt fantastisk julhelg som alltid.
Jag är så tacksam för den underbara familj jag har. Ni är verkligen fantastiska allihop!
Men de senaste jularna har det alltid saknats någon.
Det är tomt, utan hans rim, utan hans julklappsutdelning, utan hans skratt och utan hans visdomsord.
Det är tomt året om, inte bara på julen. Men det blir mer påtagligt på julen.
Ibland tänker jag att det finns så mycket jag borde frågat honom, om hans jobb, om vad som hände innan han gifte sig, innan han fick barn. Innan allt.
Hur han hamnade där han hamnade.
Från statarbarn i Skåne till uppskattad journalist i Göteborg, till familjefar. Förebild.
Så många frågor man aldrig hann ställa.
But that's just the way it is.
Jag ska i alla fall göra mitt till, jag lovar.