Pretto-varning, men ändå...

Kommentera

Jag brukar ofta inleda mina blogginlägg med ordet "ibland". Det blir väl liksom bara så.
Men just idag är det ordet helt fel. Det passar inte in just idag.

För det är inte ibland, utan alltid som jag är otroligt lycklig över att ha min familj. 
Päronen och syrran självklart men också resten av min familj som andra skulle kalla släkt.
Men de är också min familj.
Idag har jag fått vara med om ytterligare en fantastiskt julafton. En till i en rad av så många.
Även om det är otroligt pretantiöst så kan jag inte låta bli att tänka på de som inte har den familjen jag har.
Som inte har haft de jularna jag haft.
Just under julen kan jag uppmärksamma det jag annars (visserligen vet men) inte säger högt så ofta som jag borde.
Visst är det trevligt med julklappar, julmat och sådant; Men när jag föddes vann jag det genetiska lotteriet.
Jag vann en plats i min familj och det betyder mer än alla julklappar i världen!

Pretantiöst säger mitt jag till sig själv; Jo visst, men det gör det inte mindre sant för det.
God Jul!