Kriget mellan mig...och mig

Kommentera
Inatt vaknade jag upp med ett ryck. Jag tittade på klockan.
04:11
Det är fjärde natten i rad jag vaknar så.
Med ett ryck mitt i natten och utan anledning.
För att sedan somna om igen och kanske sova tills jag ska gå upp 05:15.
Eller kanske för att vakna 30 min senare på ett liknande sätt.
I vilket fall tänker jag mig att ingenting bara händer.
Jag måste vilja säga något till mig själv.
Min kropp kanske vill säga något till mitt huvud eller vice versa.
Något knasigt är det.
Jag undrar bara vad det är jag i så fall har att säga till mig själv.
Vad vill jag mig?
Vad kan vara så himla viktigt att jag måste väcka mig själv varje natt fyra nätter i rad?!
Eller så vill jag inte mig själv någonting.
Kanske är det min vanliga bångstyrighet. Det kanske är jag som har tappat greppet och nu börjar jävlas med mig själv. 
Kanske... 
Eller... så är det som såhär.... allt dagsjobbande har fått min natthjärna att träda in i någon slags komaliknande trans och nu försöker jag febrilt tala om för mig att jag ska vara vaken på natten och inte vakna tidigt på mornarna och vara vaken hela dagarna. 

Inte för att det på något sätt spelar roll men just for the record. Det här med att jobba 5 dagar i veckan... inte kul...