När första ljuset brinner...

Kommentera
...sitter jag själv i lägenheten och käkar frukost.
SysterYster sover. Jag försökte hålla ett samtal när hon vaknade till 11:13 men icke.
Det blev tydligen en sen natt och hon ville inte prata, bara sova.
Så nu äter jag ägg och dricker kanelkryddat kaffe.
Jag vet att jag drack kanelkryddat kaffe förra året med, just på den här dagen.
Men det sjuka är att den dagen känns så jävla mycket närmare än vad den är.
Det känns inte som ett år har gått. Mer som någon månad eller så.
Men icke. Ett år. Tjoff! Borta.
Och Advent igen.

Advent. 
I väntan på...
På? Ja något jesusbarn väntar jag knappast på.
Julen, visst den väntar jag väl på, men inte jättemycket ändå.
Nej, det jag mest av allt vill ha just nu är snö!
Förra året vid den här tiden var det jättemycket snö.
Men iår bara blåser och regnar det.
Inte okej.
Verkligen inte.