Jakten på sanningen om sanndrömmarna fortgår. Jag har egentligen inte kommit fram till något vettigt, men jag har hittat några intressanta saker.
Det första jag läste när jag började leta var att sanndrömmar inte känns som vanliga drömmar.
Det är mer konkreta och känns "verkligare". Det tolkade jag som att det kan kännas mer som en dagdröm än en sömndröm. När jag läste det förstod jag vad man avsett. Min sanndröm var mycket mer detaljerad än jag brukar komma ihåg mina drömmar. Jag brukar oftast bara kunna fånga den allmäna känslan i drömmen och min egen sinnestämning mer än vad som konkret har hänt. Men sanndrömmen minns jag, med detaljer och känsla.
Vilket i sig är underligt eftersom SysterYster i efterhand har bekräftat att sinnesstämningen hade varit exakt sådan som jag hade drömt att den varit.
Den kanske mest intressanta faktan jag har snubblat över är att man oftast sanndrömmer om personer man har en speciell relation till, personer man står väldigt nära. Jag började då tänka på hur man talar om att tvillingar kan känna av varandra även om de inte är tillsammans. Att de kan veta om den andra har varit med om en olycka eller liknande.
Att jag just drömde en sanndröm om min syster är egentligen inte konstigt. Jag blev lite förvånad över att jag inte ens tänkte den tanken själv.
Mystiken tätnar.

Sanndröm - forts.

Svenska Kommentera
Jakten på sanningen om sanndrömmarna fortgår. Jag har egentligen inte kommit fram till något vettigt, men jag har hittat några intressanta saker.
Det första jag läste när jag började leta var att sanndrömmar inte känns som vanliga drömmar.
Det är mer konkreta och känns "verkligare". Det tolkade jag som att det kan kännas mer som en dagdröm än en sömndröm. När jag läste det förstod jag vad man avsett. Min sanndröm var mycket mer detaljerad än jag brukar komma ihåg mina drömmar. Jag brukar oftast bara kunna fånga den allmäna känslan i drömmen och min egen sinnestämning mer än vad som konkret har hänt. Men sanndrömmen minns jag, med detaljer och känsla.
Vilket i sig är underligt eftersom SysterYster i efterhand har bekräftat att sinnesstämningen hade varit exakt sådan som jag hade drömt att den varit.
Den kanske mest intressanta faktan jag har snubblat över är att man oftast sanndrömmer om personer man har en speciell relation till, personer man står väldigt nära. Jag började då tänka på hur man talar om att tvillingar kan känna av varandra även om de inte är tillsammans. Att de kan veta om den andra har varit med om en olycka eller liknande.
Att jag just drömde en sanndröm om min syster är egentligen inte konstigt. Jag blev lite förvånad över att jag inte ens tänkte den tanken själv.
Mystiken tätnar.