Det är nu nerverna börjar arbeta på allvar. Det är nu. Även om sanningen av det som stundar vilat länge i kroppen är det först nu det blir på riktigt. Eller egentligen inte nu heller, men snart.

Jag börjar känna det närma sig. För om bara en vecka är jag inte längre samma person. Jag kommer vara en annan under tre veckor. Eller nej, inte en annan person, men en annan version. En lugnare, tryggare, mer bekväm och framför allt mer självklar version.

När en lämnar det som är hemma blir allting mer självklart. Jag vet inte varför, det finns ingen logik i det. Att jag är som mest hemma i mig själv när jag är borta.

Men det är i bortavarandet mitt eget varande blir så självklart. Inga tvivel och inga problem. Bara existens och en hunger efter upptäckter. En bottenlös lust för livet. Och jag längtar.

Semester

Svenska Kommentera
Det är nu nerverna börjar arbeta på allvar. Det är nu. Även om sanningen av det som stundar vilat länge i kroppen är det först nu det blir på riktigt. Eller egentligen inte nu heller, men snart.

Jag börjar känna det närma sig. För om bara en vecka är jag inte längre samma person. Jag kommer vara en annan under tre veckor. Eller nej, inte en annan person, men en annan version. En lugnare, tryggare, mer bekväm och framför allt mer självklar version.

När en lämnar det som är hemma blir allting mer självklart. Jag vet inte varför, det finns ingen logik i det. Att jag är som mest hemma i mig själv när jag är borta.

Men det är i bortavarandet mitt eget varande blir så självklart. Inga tvivel och inga problem. Bara existens och en hunger efter upptäckter. En bottenlös lust för livet. Och jag längtar.