Jaha, nu var första introdagen avklarad. Inte något spektakulärt.. men helt okej. Bra föreläsning. Men fruktansvärt mycket folk.
Hälften av alla humanistens nyblivna studenter fick stå under föreläsningen i Stora hörsalen.
Imorgon är det kursintro... vilket betyder mer plats! Gött, det gillar vi.
Avslutade dagen med 2 öl på rockbaren med syster och systers vän.
Nu blir det ljudbok, grönt te och lite sömn innan jag ska iväg imorgon bitti.

Jag har aldrig varit så motiverad som nu.
Det känns skönt att jag ska börjar med något riktigt.
Jag har ett projekt, ett mål. Något som jag vill åstadkomma.
Under 2 års tid har jag arbetat. Tjänat pengar. Haft det bra.
Men...
Alltid detta men.
Jag har saknat något.
Idag kom jag på vad det var.
Motivationen, någonstans att ta vägen. Ett klart och tydligt mål.
En kandidatexamen.
Nu är jag i mitt rätta element.
Med böcker, kansiga disskusioner.

Välkomsttalaren sa idag "Folk tror att en humanist är någon som är insöad på ett ämne, dricker rödvin och har underliga kläder. Så kanske är fallet, med det finns så mycket mer bakom ordet än det."

Så kanske jag är.
Eller som den andre välkomsttalaren sa.
"En humanist är en nörd, en hipp nörd."

En hipp nörd, ja kanske, varför inte. 

En hipp nörd.

Svenska Kommentera
Jaha, nu var första introdagen avklarad. Inte något spektakulärt.. men helt okej. Bra föreläsning. Men fruktansvärt mycket folk.
Hälften av alla humanistens nyblivna studenter fick stå under föreläsningen i Stora hörsalen.
Imorgon är det kursintro... vilket betyder mer plats! Gött, det gillar vi.
Avslutade dagen med 2 öl på rockbaren med syster och systers vän.
Nu blir det ljudbok, grönt te och lite sömn innan jag ska iväg imorgon bitti.

Jag har aldrig varit så motiverad som nu.
Det känns skönt att jag ska börjar med något riktigt.
Jag har ett projekt, ett mål. Något som jag vill åstadkomma.
Under 2 års tid har jag arbetat. Tjänat pengar. Haft det bra.
Men...
Alltid detta men.
Jag har saknat något.
Idag kom jag på vad det var.
Motivationen, någonstans att ta vägen. Ett klart och tydligt mål.
En kandidatexamen.
Nu är jag i mitt rätta element.
Med böcker, kansiga disskusioner.

Välkomsttalaren sa idag "Folk tror att en humanist är någon som är insöad på ett ämne, dricker rödvin och har underliga kläder. Så kanske är fallet, med det finns så mycket mer bakom ordet än det."

Så kanske jag är.
Eller som den andre välkomsttalaren sa.
"En humanist är en nörd, en hipp nörd."

En hipp nörd, ja kanske, varför inte.