Okej, diskussionen är igång. Det har hänt igen. Vit man dricker för mycket. Beter sig som en rövhatt. Begår brott. Ångrar sig när han nyktrar till. Ber om ursäkt.

För att nyansera lite tänkte jag göra en lista på saker jag har gjort när jag druckit lite/mycket för mycket.

1. Pratat för mycket
2. Skrattat för mycket
3. Dansat för mycket
4. Fyllegråtit, alldeles för mycket.
5. Legat med fel person, eller ja fel och fel, någon som jag sedan i nyktert tillstånd insett att jag kanske inte velat/borde legat med.

Finns garanterat fler saker; men på listan över saker jag ALDRIG gjort när jag druckit för mycket finner vi.
1. Visat mitt kön för personer som inte velat se det.
2. Tagit på andra människor kön som inte velat ha min händer där.
3. Kallat kvinnor för horor, slampor eller liknande.

Kan i och för sig ha hänt (läs; har garanterat hänt) att jag kallat män för kukhuvuden då och då. Fast det har hänt både i nyktert och fyllt tillstånd och har föranletts av att deras händer befunnit sig på ställen på min kropp där jag inte velat ha dem. Eller att de på annat sätt betett sig som just kukhuvuden.

Så kära vita man som det gäller den här gången och alla andra kära män i den här världen.
Vad är det som får er att förvandlas till fullständiga grottmänniskor så fort ni druckit lite? Ni som i vanliga fall är sådana schyssta killar? För det är ju så att många av er faktiskt hävdar att ni är just schyssta killar. Det finns svin, det tror jag vi alla vet som både nyktra och fulla våldtar och slår.
Men ni som då inte är sådana, ni, inteallamän-män, vad är det som händer med er eftersom även ni blir svin så fort ni dricker eller umgås med andra män i större samlingar än tre åt gången?

Vad är det som gör att ni får blackouts och tafsar? Att ni misshandlar varandra och oss? Att ni kallar kvinnor för könsord så fort vi säger ifrån eller typ inte håller med er? Visar upp era kön för människor som inte vill se?

Kan någon förklara för mig vad det är som sker?
För det kan ju omöjligt vara patriarkatet? Det kan ju omöjligt ha att göra med det manliga privilegium ni lever med som gör att världen automatiskt köper en ursäkt som ”Jag fick en blackout?” Som eftersom ni gång på gång blir ursäktade med, ”Jamen, alla har vi väl tagit ett glas för mycket någon gång” eller ”han har haft det så jobbigt den senaste tiden”, gör att beteendet förstärks eftersom ni själva verkar fullkomligt oförmögna till självkritik och självutveckling.

Såhär; Bara för att du inte minns ditt brott innebär inte det att det aldrig begåtts.
Bara för att du är man innebär det inte att du inte kan kontrollera din kropps lemmar. Du är en varelse med fri vilja som alla andra och det är tamigfan mansfientligt om något att reducera just er fria vilja till något så svagt att lite alkohol eller sexuell upphetsning kan kullkasta den.

Män blir inte mer kåta än kvinnor, män blir inte mer oregerliga på alkohol än kvinnor, kvinnor har bara fått lära sig att det är fullständigt oacceptabelt att bete sig såsom många män gör när de druckit. Och gör de ändå det, då är de brännmärkta för livet. Allra helst om de är offentliga.

Många antifeminister verkar tro att feminismens mål är att kvinnor ska bli som män ”Men, det ska ju vara skillnad på män och kvinnor”, ”Öhh, vi är ju fan olika, kan vi inte få vara det.”
Kvinnor och män är kapitalt olika socialt därför att om vi kvinnor betett oss som er män, så hade vi, alltså människosläktet, varit utdöda för längesedan. Någon måste ju städa upp den jävla röra ni ständigt ställer till med i fanimig allt ni tar er för. Vad ni än gör blir det krig, fylla, slagsmål, slut på pengar osv osv. På global nivå, på samhällsnivå och på individnivå.
Nej, den feminism jag tror på vill inte att kvinnor ska bli som män. Jag vill inte att någon någonsin ska bli som män. Jag vill att ni män ska bli lite mer som kvinnor. Lite mer empatiskta, lite mer självkritiska. Lite mer skuldmedvetna och lite fucking vettigare i största allmänhet.

Och kom för all del och skrik manshatare! Ni brukar ju vara rätt bra på att konstatera det självklara och sedan marknadsföra det som om ni uppfunnit elektriciteten.

Ännu en man

Svenska Kommentera
Okej, diskussionen är igång. Det har hänt igen. Vit man dricker för mycket. Beter sig som en rövhatt. Begår brott. Ångrar sig när han nyktrar till. Ber om ursäkt.

För att nyansera lite tänkte jag göra en lista på saker jag har gjort när jag druckit lite/mycket för mycket.

1. Pratat för mycket
2. Skrattat för mycket
3. Dansat för mycket
4. Fyllegråtit, alldeles för mycket.
5. Legat med fel person, eller ja fel och fel, någon som jag sedan i nyktert tillstånd insett att jag kanske inte velat/borde legat med.

Finns garanterat fler saker; men på listan över saker jag ALDRIG gjort när jag druckit för mycket finner vi.
1. Visat mitt kön för personer som inte velat se det.
2. Tagit på andra människor kön som inte velat ha min händer där.
3. Kallat kvinnor för horor, slampor eller liknande.

Kan i och för sig ha hänt (läs; har garanterat hänt) att jag kallat män för kukhuvuden då och då. Fast det har hänt både i nyktert och fyllt tillstånd och har föranletts av att deras händer befunnit sig på ställen på min kropp där jag inte velat ha dem. Eller att de på annat sätt betett sig som just kukhuvuden.

Så kära vita man som det gäller den här gången och alla andra kära män i den här världen.
Vad är det som får er att förvandlas till fullständiga grottmänniskor så fort ni druckit lite? Ni som i vanliga fall är sådana schyssta killar? För det är ju så att många av er faktiskt hävdar att ni är just schyssta killar. Det finns svin, det tror jag vi alla vet som både nyktra och fulla våldtar och slår.
Men ni som då inte är sådana, ni, inteallamän-män, vad är det som händer med er eftersom även ni blir svin så fort ni dricker eller umgås med andra män i större samlingar än tre åt gången?

Vad är det som gör att ni får blackouts och tafsar? Att ni misshandlar varandra och oss? Att ni kallar kvinnor för könsord så fort vi säger ifrån eller typ inte håller med er? Visar upp era kön för människor som inte vill se?

Kan någon förklara för mig vad det är som sker?
För det kan ju omöjligt vara patriarkatet? Det kan ju omöjligt ha att göra med det manliga privilegium ni lever med som gör att världen automatiskt köper en ursäkt som ”Jag fick en blackout?” Som eftersom ni gång på gång blir ursäktade med, ”Jamen, alla har vi väl tagit ett glas för mycket någon gång” eller ”han har haft det så jobbigt den senaste tiden”, gör att beteendet förstärks eftersom ni själva verkar fullkomligt oförmögna till självkritik och självutveckling.

Såhär; Bara för att du inte minns ditt brott innebär inte det att det aldrig begåtts.
Bara för att du är man innebär det inte att du inte kan kontrollera din kropps lemmar. Du är en varelse med fri vilja som alla andra och det är tamigfan mansfientligt om något att reducera just er fria vilja till något så svagt att lite alkohol eller sexuell upphetsning kan kullkasta den.

Män blir inte mer kåta än kvinnor, män blir inte mer oregerliga på alkohol än kvinnor, kvinnor har bara fått lära sig att det är fullständigt oacceptabelt att bete sig såsom många män gör när de druckit. Och gör de ändå det, då är de brännmärkta för livet. Allra helst om de är offentliga.

Många antifeminister verkar tro att feminismens mål är att kvinnor ska bli som män ”Men, det ska ju vara skillnad på män och kvinnor”, ”Öhh, vi är ju fan olika, kan vi inte få vara det.”
Kvinnor och män är kapitalt olika socialt därför att om vi kvinnor betett oss som er män, så hade vi, alltså människosläktet, varit utdöda för längesedan. Någon måste ju städa upp den jävla röra ni ständigt ställer till med i fanimig allt ni tar er för. Vad ni än gör blir det krig, fylla, slagsmål, slut på pengar osv osv. På global nivå, på samhällsnivå och på individnivå.
Nej, den feminism jag tror på vill inte att kvinnor ska bli som män. Jag vill inte att någon någonsin ska bli som män. Jag vill att ni män ska bli lite mer som kvinnor. Lite mer empatiskta, lite mer självkritiska. Lite mer skuldmedvetna och lite fucking vettigare i största allmänhet.

Och kom för all del och skrik manshatare! Ni brukar ju vara rätt bra på att konstatera det självklara och sedan marknadsföra det som om ni uppfunnit elektriciteten.