Känslan när gynekologen som ska sätta in min tredje p-stav i ordningen, slentrianmässigt konstaterar ”Och du var 28 ja…” och käckt lägger till: ”Då kanske det här blir den sista staven då?”

Jag: ”Ehh, nej, jag är faktiskt inte så intresserad av att ha några barn, så det blir nog fler... stavar alltså.”

Gynekologen: ”Men du vet, om man träffar den rätte... det där ändrar sig.”

Lustigt, exakt det där trodde jag om inställningen om kvinnor som barnfödarmaskiner istället för individer också.
Jag antar att vissa saker aldrig förändras.

Fucked up!

Svenska Kommentera
Känslan när gynekologen som ska sätta in min tredje p-stav i ordningen, slentrianmässigt konstaterar ”Och du var 28 ja…” och käckt lägger till: ”Då kanske det här blir den sista staven då?”

Jag: ”Ehh, nej, jag är faktiskt inte så intresserad av att ha några barn, så det blir nog fler... stavar alltså.”

Gynekologen: ”Men du vet, om man träffar den rätte... det där ändrar sig.”

Lustigt, exakt det där trodde jag om inställningen om kvinnor som barnfödarmaskiner istället för individer också.
Jag antar att vissa saker aldrig förändras.