Tidsbrist.

Kommentera

bland får jag en liten klump i halsen för att jag inte riktigt förstår hur jag ska kunna hinna med allt. Det känns som att jag har för få timmar på mitt dygn och för få dygn i min vecka.
Jag vill göra så mycket.

Jag vill träna, simma, sjunga i kören, sjunga hemma, läsa alla mina böcker, se alla mina filmer, shoppa, fika med kompisar, festa, jag vill ta pianolektioner, jag vill bli bättre på gitarr, jag vill resa.. en himla massa helst börja vid Arktis och jobba mig ner mot Antarktis. Inte missa någonting. Jag vill renovera min lägenhet, jag vill rida på mammas hästar.

Jag vill se till att jag inte missar någonting.

Men ärligt talat känns det som att det enda jag faktiskt gör... är att jobba. Och det mina vänner finns inte med på listan. Det är det enda som jag inte vill göra.
Men man måste ju.
Men hur ska jag få tiden att räcka till.

Jag längtar tills det blir sommar. Inte bara för att det är varmt och skönt utan mer för att vi får liksom fler timmar på dygnet känns det som. Fast det egentligen inte är så.
Men livet känns ljusare på något sätt.