20 september 2010 - sorgens dag.

Kommentera
Det finns inga andra sätt att beskriva denna måndag. Som är första dagen med vårt nya nationsstyre.
Sverigedemokraterna är inne i riksdagen, med ca 20 mandat (innan färdigställd rösträkning).
Igår när jag satt bänkad och följde valvakan blev jag bara argare och argare för varje minut.
Att ca 7% av svenska folket har röstat på ett parti som Sverigedemokraterna är sorgligt, tragiskt och sinnessjukt.
Hitler marknadsförde sig inte med att säga att hans mål var att utrota judar. Han var också folkvald.
Har vi glömt allt som står i historieböckerna; häxbränningar, slaveri i Amerika, Andra värlsdkriget!?!?
Jag mår verkligen illa över den riksdag som kommer styra landet under de närmsta 4 åren.
Vårt enda hopp är väl att miljöpartiet överger de rödgröna och går över till Alliansen så de får majoritet.
Och det säger jag med tungt hjärta. Rödgrön in i hjärtat som jag är. Men det verkar vara det enda vettiga alternativet för att se till att SD inte får makt.

Kvällens enda hoppfulla ögonblick var när Lars Ohly vägrade gå in i sminklogen när Jimmie Åkesson var där.
Heja Herr Ohly, som vågar visa hur vi ska behandla SD!!!
De står inte för åsikter som är okej!!!
Sen får folk säga vad de vill om yttrandefriheten.
Hets mot folkgrupp är också ett brott!!!