Mening och existens.

Kommentera
Tänkte på det här med existens.
Existensen som sådan kan för vissa tyckas tämligen meningslös.
En del är till freds med det. Andra fylls av ångest av tanken att vi är här i existerande utan något specifikt skäl.
Det slog mig att dessa tvivlare som inte för allt i världen kan hitta en mening med vår existens är på andra sidan skalan från där jag befinner mig.
Det jag upptäckte var ett hålrum i mitt eget medvetande. Jag vet inte hur det känns att inte hitta en mening. 
Min övertygelse om en högre existens skapar ett hål i förståelsen för tvivel.
Först gjorde det mig lite arg, för jag har problem med att inte förstå.
Jag tycker inte om att ge det fruktansvärda svaret: Jag vet inte.
Jag hatar det med hela mitt jag.
Men ibland är det väl så.
Att man inte vet.
Så när någon ställer frågan: Hur kan du veta?
Kan jag bara svara: Jag vet inte.
Trots att jag hatar det.
För jag vet inte hur jag vet. Jag bara vet.